دیدنی های استانبول
نوشته شده توسط : dellaram

موزه یخی استانبول در 23 آوریل 2010 در داخل مرکز خرید فروم در  منطقه بایرام پاشا استانبول گشایش یافت . این موزه  اولین موزه یخی در استانبول است و مسافران تور استانبول از بازدید آن بسیار لذت می برند.مساحت این موزه 1400 متر مربع است و دمای آن 5 درجه زیر صفر می باشد که برای ورود به داخل آن باید کت مخصوص پوشید . در این موزه 34 مجسمه یخی وجود دارد که برای ساخت انها 70 تن یخ از کشور سوئد آورده شد، برای ساخت تونل های یخی و دالان ها نیز 100 تن یخ مورد استفاده قرار گرفته است . بخش اول دیدنی ترین بخش این موزه، بخش وایکینگها است که کشتی بزرگ وایکینگ به طول 7 متر و مسیر رودخانه ای آن با ظرافت تمام ساخته شده است . بخش دوم این موزه درباره طبیعت منطقه اسکاندیناوی می باشد و بخش سوم این موزه نیز آب میوه رایگان به گردشگران تور استانبول ارائه می دهند. طراحی این هتل توسط کسانی که هتل یخی سوئد را طراحی کردند انجام گرفت.

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول 

موزه یخی استانبول

موزه یخی استانبول

 

 

پارک مینیاتورک استانبول در سال 2003 به عنوان بزرگترین پارک مینیاتوری دنیا گشایش یافت.مساحت این پارک شامل 60 هزار متر مربع است و شامل 15 هزار متر مربع فضای ماکت، 40 هزار متر مربع فضای سبز و آزاد، 3 هزار و 500 متر مربع فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع استخر و راه آبی و گنجایش 500 اتومبیل می باشد . این پروژه با برنامه ریزی خاص در مدت زمان 22 ماه تکمیل شد و مسافران تور استانبول از بازدید آن بسیار لذت می برند.. پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) در دنیا از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه دارای رتبه تخست در جهان میباشد و در حقیقت یک شهر مینیاتوری است. این پارک شامل 105 اثر تاریخی بود که 45 اثر تاریخی برای استانبول، 45 اثر تاریخی برای آناتولی و 15 اثر تاریخی دیگر که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند. مینیاتورک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد و بیشتر مسافران تور استانبول از این پارک زیبا دیدن می کنند.
 این پارک در حقیقت یک شهر مینیاتوری است که در انتخاب اثرها ، ساخت ماکت و مقاومت ماکت در  فضای آزاد دقت بسیار زیادی شده و برای هر ماکت تکنولوژی بکار گرفته گرفته شده است.

پارک مینیاتورک استانبول

 

پارک مینیاتورک استانبول

 

مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که در شهر استانبول قرار دارد و به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به مسجد آبی نیز معروف است. این مسجد طی سالهای ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و در قدیمی ترین بخش استانبول، در چند قدمی کاخ توپکاپی و روبه روی کلیسای ایاصوفیه قرار دارد که این دو عمارت آثار تاریخی و معماری بسیار ارزنده‌ای هستند که جلوه‌ای منحصربه‌فرد به این بخش از شهر استانبول داده اند.

ساختار اصلی مسجد تقریباً شبیه مکعب است که طول و عرض آن ۵۳ و ۵۱ می باشد و در بالای مکعب مجموعه‌ای از قبه‌ها و شبه قبه‌ها فضا را تسخیر می‌کنند و به سمت قبه اصلی اوج می‌گیرند، قبه اصلی ۳۳ متر قطر و ۴۳ متر ارتفاع دارد. این مسجد تنها مسجد ترکیه‌است که شش مناره دارد. وقتی تعداد مناره‌ها اعلام شد، عده‌ای از سلطان به علت تقلید از شش مناره مسجد الحرام انتقاد کردند سرانجام وی با پرداخت مبلغی، مناره هفتم مسجد کعبه را ساخت تا این انتقادها را آرام کند.مسافران تور استانبول از بازدید این مسجد بسیار لذت می برند.

دور تا دور صحن مسجد در پایین‌ترین قسمت توسط ۲۰۰۰۰ کاشی سرامیک دست ساز تزیین شده و بخش بالایی نقاشی شده‌است. بیش از ۲۰۰ پنجره شیشه‌ای، نور را به درون صحن اصلی هدایت می‌کنند و برای نور پردازی مسجد نیز از لوسترهای بزرگ استفاده می شود. صحن اصلی فرش پوش است که هر چند وقت یکبار تعویض می شوند. محراب این مسجد از مرمری با تراش ظریف و کنده کاری ساخته شده و دیوارهای کناری آن از جنس سرامیک می باشد و در سمت راست محراب ، منبر قرار گرفته است. هر مناره دارای سه بالکن است که تا چندی قبل «مؤذن» می‌بایست پنج بار در روز از یک پله مارپیچ باریک عبور می‌کرد تا اذان بگوید اما امروزه از بلندگو برای اذان استفاده می شود و عده زیادی از گردشگران تور استانبول در پارک رو به روی مسجد جمع می شوند و از صدای اذان و نورپردازی زیبای صحن مسجد لذت می برند.

 

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های استانبول, جاذبه های گردشگری استانبول, اماکن تفریحی استانبول, بازدید از استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: